pondělí 5. května 2014

Jak si zlepšit jazyky? (Jak lépe mluvit, nebo psát v cizím jazyce?)

Lidi, jsem líná, ale toho jste si určitě už všichni všimli. Protože mám na webu udělatý štítek s jazyky a so ničheo se mi nechce, rozhodla jsem se postovat něco z mojí hlavy, tak mě prosím nezabijte :D Děkuji °u°


1. Jak si rozšířit slovní zásbu?
Sledujte filmy, čtěte knížky, nebo si najdětě rodilé mluvčí popřípadě někoho kdo tento jazyk ovládá na vyšší úrovni a dopisujte si s ním! (př: přes InterPals, Students of the world, ...) A nebo si vzít slovníček a prostě si vybírat zajímavá slovíčka, která vám můžou utkvět v paměti a někdy je využijete :)
2. Jak si zlepšit výslovnost?
Někomu pomáhá naposlouchat si určitá slova. V totmo ohledu vám mohou pomoct písničky, filmy, "mluvené" knihy a nebo videohovory s lidmi, kteří tento jazyk ovládají. Důležité je nejen poslouchat, ale i mluvit! 
3. Jak si zlepšit gramatiku?
Nejlepší strategie je se gramatiku "naučit", protože bez toho to asi nepůjde a pro dopilování je dobré číst knihy, které tuto gramatiku používají :)
4. Jak se naučit písmo?
U Asijských jazyků nebo i Ruštiny, vám může ještě nevíc dělat problém písmo! Nejlepší pro tréning písma je vzít si papír a minimálně tři řádky (pokud potřebujete víc, tak víc) popsat jen jedním znakem, dokud se vám nedostane "do ruky" a budete nebudete muset vzpomínat jaké bylo vlastně pořadí znaků. Pro zapamatování si významu znaků jsou dobré kartičky (jakékoliv velikosti) na jejichž jednu stranu napíšete znak a na druhou čtení popřípadě význam :) Je dobré si pod znaky něco představit (obrázek, whatever) a s tím si spojit i jeho význam, dokud nebudete na vyšším levlu, toto spojování vám může pomoct v zapamatování :D

Okej, asi to nikomu nepomůže, protože tohle všechno už určitě sami víte, ale tak zkusila jsem no :)
Co pomáhá vám? Máte nějakou osvědčenou strategii na učení?

2 komentáře:

  1. Dělám naprosto vše, jak si zde napsala :D .. Tedy až na ty kartičky! Soo .. hned zítra si půjdu vytvořit kartičky s hiraganou a katakanou QwQ .. Děkuju za radu :D . . Teba to tak půjde opravdu lépe x3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kartičky jsou super! :D Jejich největší výhodou je, že je můžeš používat úplně kdekoliv, takže pokud se třeba o přestávce (popřípadě v hodině) opravdu nudíš, tak se můžeš učit. Na katakanu jsem je taky používala a myslím že mi učení šlo rychleji než u hiragany :) Tak snad i tobě pomůžou ^^ Jinak docela sranda je když ty kartičky někdo oběví a diví se co to má bejt :D

      Vymazat

Ještě pořád nekoušu ˇwˇ