sobota 22. listopadu 2014

22.11.14 - Je to definitivní, chci být architekt (ale už teď se toho děsím)

   Když jsem nad tím, při zkoumání co to zanamená suma  a studia pravděpodobnosti z internetu, přemýšlela. K čemu by mi architektura byla, proč bych se měla rozhodnout jinak. Jak pravděpodobné je že se někam dostanu a především, bude mě to vůbec bavit?
   Při prohlížení disksních fór o tom, jak se lidi dostávají na architekturu, nebo jak tam studuj o tom ja je to časově náročné, nebo jak je nemožné mt brigádu při studiu jsem začala pochybovat, Popravdě není možné abych byla na intru jenom za peníze rodičů, protože na to vážně nemáme. A už vůbec ne na to aby mi platili mataeriály a td. Tak jsem přemýšlela proč bych chtěla být zrovna architektem. Chvilku jsem váhala, jestli to není jenom tím, že se tam loni dostala kamarádka a já nedokážu být originální. Ale při pročítání debat a fór jsem si vzpomněla, jak jsem byla v dětství nadšená když taťka dvakrát donesl katalogy domů se všemi nákresy a "fotokou" domu realizovaného pomocí počítačového programu. A taky jak jsem v dětství strašně ráda dělala různé skrýše a z druhé strany papíru rozmisťovala dveře a různý nábytek po pokojích. Nemůžu říct že by něco na těch obrázcích bylo možného natož realizovatelného, ale opravdu mě to bavilo. Proto jsem se rozhodla a tentorkát už definitivně. Budu se muset snažit a třeba se tam dostanu.

   Včera jsem byla v knihovně a z poličky věnované architektuře jsem si odnesla slovník pojmů, ve kterém se nevyznám a po prolistování stránek usuzuji že je to jedna z nejděsivějších knížek, kter jsme za svůj život měla tu čest držet v rukou, a pak -ismy (aneb jak chápat architekturu) od Jeremyho Melvina, která mě poměrně dostnadchla. Je nová, plná obrázků s pochopitelnými vysvětlivkami a hlavně je dělána stylem uřebnice, v odstavcích je rozděleno jak různý stly poznám a td.
   Poprvé jse ráda za olbu seináře z matematiky, protože vím, že se v něm bude dělat něco co budu potřebovat k přijímačkám a v normálních hodinách by to nebylo. Navíc jsme se přidala do teamu matematické olympiády, čehož už teď lituju, protože z deseti zadaných příladů se mi podařilo za dvě hodiny vypočítat jediný, což není zrovna dobré. Doufám že jim to moc nepokazím a nebudou mě hejtit do konce mých dní.
   Docela dost mě děsí talentovky. Už dlouho jsem nebyla výtvarně aktivní (a dvakrát do roka obrázek ještš překreslený podle originálu pastelkami, nebo pár obrázků ve výtvarce vážně počítat nemůžu). Je sice celkem pozitivní že jsem chodila do ZUŠky asi sedm let, ale to blo oškolky po pátou třídu, takže je to dávnou minulostí a od té doby jsem strašně zlenivěla. Jediné na co můžu být hrdá je, že můj obraz asi v první třídě (myslím že to byly tempery, nějaký obrázek papouška na velkým formátě) poslali do nějaké soutěže a nedopadl nejhůř, jenomže to mi bylo šest. Kdybych do zušky chodila celou dobu, tak bych teď byla za vodou, ale nejsem a do ZUŠky už nemůžu, protože je do 18ti. Je sice hezké, že se můžu doma procvičovat sama, ale když mi nikdo neřekne co dělám špatně nebo dobře, tak to trochu ztrácí význam. Kurzy k přijímačkám na architekturu jsou pekelně drahý a žádná jiná možnost mě nenapadá, Asi budu chodit na "doučování" k učitelce výtvarky, ale tam budu tak akorát poznávat obrazy a stavby nebo seřazovat období za obdobím.
   Ano, nejspíš jste si velmi dobře všimli, že začínám vyšilovat a trošku se hroutím. A to dokonce mám ještě rok čas! Letos chodím totiž teprve do třeťáku, takže pořá doufám, že to do čtvrtáku všechno nějak vyřeším, jenomže talentovky na "umělecké" šoly bývají hned v listopadu nebo prosinci, takže mám stejně o půl romu míň přípravy než na ostatní školy. No nic, už přestávám vyšilovat. Mějte se tu hezky zombí ušáci a příště budu snad psát o čemkoliv jiném, než o svém životě :D Baj Báj

7 komentářů:

  1. V podstatě vše s uměleckým zaměřením je náročné, ale jestli víš, že tě to bude bavit, nevzdávej se svého snu za žádných okolností ^^ ..
    Tak pokuď máš nějaký talent, tak máš taky celkem vystaráno. Pokuď teda začneš alespoň párkrát za týden nějak trénovat :)) ..
    Teď se cítím trochu jako naprosto blb .. Tím chceš říct, že ti je už 18(+)? x'D..Proč jsem myslela, že jsi mladší?! xD ..
    Buď v klidu, aspoň o tom přemýšlíš teď a ne jak většina na poslední chvíli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že mě to bude bavit, nebo spíš v to věřím :D Matematika asi bude extrémně těžká, ale to se sand poddá... Doufám :D
      Byla jse ve výtvarce a první dvě a půl hodiny jsem se pokoušela o bustu afrodité (a samozřejmě se seznamovala s lidmi, což zabralo asi víc času než mé umělecké pokusy :D) Pokud se mi podaří ji vyfotit, tak ji sem přidám. Myslím si, že na první pokus to není nejhorší, ale ani žádný zázrak, poměrově se mi povedla, ale jakmile jsem se pustila do obličeje, tak jsem ho posunovala víc dozadu a zmenšovala hlavu, takže jsem pak musela zase skoro celou předělávat :D
      Neeee~ Zatím ještě ne, ale bude a nemoct chodit celýrok, jen část je hodně divné. Tak to bylo myšleno a hlavně si nejsem jistá, jestli b mě vůbec vzali jenom na část roku...
      No mě připadá, že teď už je pomalu poslední chvíle :D Když mi loni řekla učitelky výtvarky, že na koni druháku už je pozdě, tak jsem se strašně vyděsila a nakonec jsem se opravdu rozhodla dokonce v polovině třeťáku :D *doufám, že všechno nakonec dává smysl, já se v těch komentářích vždycky stratím*

      Vymazat
  2. Architektura mě taky celkem zajímá...hlavně tedy ta nemoderní. Kdybych mohla jít studovat na VŠ, asi bych se rozhodovala mezi oděvním návrhářstvím, literaturou, koreanistikou, chovem koní, bytovým designem a uvažovala bych i nad tou architekturou. Nějak pořád nevím, co se sebou :-D.

    Já jsem se nikdy na školu nijak zvlášť nepřipravovala a dopadlo to vždycky dobře nebo alespoň uspokojivě, takže jestli se budeš svědomitě připravovat, i když jenom půl roku, je tu šance, že budeš úspěšná.

    Do ZUŠ jsem nikdy nechodila, styděla jsem se doma říct, že mě kreslit baví. Na uměleckou střední jsem nešla kvůli školnému. Moc teď nemaluji, ale na ZŠ jsem ve výtvarce byla nejlepší ze třídy, spolu s jedním spolužákem, který se na uměleckou nakonec dostal. Doma jsem jim o tom řekla až když jsem byla na konci druhého ročníku střední školy. Máma sice řekla, že kdyby to věděla, že by to nějak zaplatila, ale já jí to nevěřím. A stejně se s maturitou z ekologie uživím líp, než s vystudování malby a kresby (i když mi to je stejně úplně k ničemu, jelikož nemám VŠ).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky víc zajímá starší (středověk, starověk, třeba přímo v Římě, nebo Gotická v česku i mimo). Já nemám na výběr, s gymplem mě nevezmou ani na uklízečku, takže buť vysoká nebo nic. Oděvní návrhářství a bytový design jsem taky zvažovala, ale tam bude směřovat spousta lidí s uměleských středních škol, nebo přímo zaměřených. Literaturu bych nezvládla, už teď mi začíná dělat problém téma a réma, anakolut a další chyby v projevu, nebo vůbec historie, protože já tam, oproti spolužačce, nic nevidím a nic nevycítím, musím se to prostě naučit... Japanostiku jsem zvažovala oravdu dlouho, ale myslím, že mě nakonec přesvědčila její nepraktičnost a především to, že bych asi msela jít do dvojoboru a ten druhý by určitě dopadl katastrofálně...
      Já na školu vyloženě kašlala, teď se jednou za čas připravuju a sěsí mě, že výsledky jsou pořád stejné, chvalitebné. Ale doufám, že když se domluvím s profesorkou, která učí výtvarku, že by mě připravovala na maturitu (i na přijímačky) a učitelku z matematiky, ať mi vysvětlí deskriptivní kreslení, které se ve škole nedělá + budu stále navštěvovat výtvarku, tak to nějak dám, protože dál už na přijímačkách je jen všobecný přehled, který snad mám (alespoň v malé míře)
      Mě rodiče ve školce nutili do hry na flétnu a pak jsem místo toho mohla chodit do výtvrky, což blo ve stejné budově... Mě děsí nejen školné ale i cena za materiály na domáci práce, která nebude nízká. Snad se mi podaří našetřit dost peněz na první semestr a dál si seženu brigádu protože s finančními možnostmi, které mám bych nemohla jít téměř na žádnou vysokou. Je to těžké, člověk si řekne, že středí bude těžká a že už pak snad nic dělat nemusí, místo toho nanonec zjistí, že je úplně k ničemu a pokud chce lepěí místo než popleář, tak musí dál -.-" ( v mém případě je to doslovné, protože s tím co mám by mě nevyzali ani na uklízečku)
      Mimochodem, všimla jsem si, že děláš au pair v anglii, myslíš, že bych se tě na něco málo mohla optat?

      Vymazat
    2. Je fakt, že jen s maturitou to má člověk dnes těžké. Taky jsem po škole nesehnala lepší práci než v továrně u pásu (a později tedy na lepší pozici u počítače).

      Klidně se ptej, já ti ráda odpovím. Já tedy sice brzy poletím domů (se chci chvíli rekreovat a zkusit řidičák), ale po nějaké době bych to chtěla zkusit ještě jednou a to přímo do Londýna (jen doufám, že moje budoucí rodina bude mít dítě alespoň nějak vychované).

      Vymazat
    3. A to ještě s maturitou z nějaké zaměřené střední se dá najít práce v oboru, ale s gymplem tě nevezmou opravdu nikam, co jsem tak dělala průzkum. Teda k pokladně nebo do sadů jo, ale nejspíš jenom na brigádu :/
      Já bych se chtěla zeptat na spooustu věcí, tak se to pousím co nejvíc zkrátit :D
      Tu práci sis hledala přes známé, nějakou firmu, nebo? Na jak dlouho si rodiny obvykle volí au pair? (rok, dva měsíce, půlrok). Dá se touhle prací alespoň trošku vydělat, nebo je to jenom o získání zkušeností a především zlepšení jazyka? Co všechno se od au pair obvykle očekává? Předem moc díky :3 Jenom doufám že jsem si vymyslela pochopitelné a hlavně zodpověditelné otázky :D

      Vymazat
    4. Já jsem se šla zaregistrovat do Student Agency, ale dají se najít i na různých internetových stránkách. Ve student Agency po tobě budou chtít nějaké papíry a asi 3000 za registraci a nalezení rodiny a můžeš si tam pak zařídit i pojištění do zahraničí.

      Málokterá rodina si hledá au-pair na míň než rok a když jo tak třeba jenom na léto. Čím dýl budeš chtít zůstat, tím víc rodin bude mít zájem.
      Pokud ráda nakupuješ tak se moc vydělat nedá. Vlastně ani nedostaneš plat, jen kapesné. Já si dávám pokaždé něco stranou, takže už mám našetřeno asi 800 liber. Ale dá se třeba najít nějaká brigáda nebo tak.

      Většinou chtějí, aby au-pair vodila/vozila děti do školy a ze školy, dali jim snídani a něco ke svačině (některé rodiny chtějí i aby au-pair vařila, ale to opravdu jen některé) a pak si s nima hrála a uložila je večer do postele. Taky se vyžadují domácí práce jako mytí nádobí, praní a žehlení (já musím uklízet celý dům, ale jedna holka říkala, že její rodina má paní na uklízení). Ono to hodně záleží na rodině. Co jsem slyšela od jiných au-pair, tak ty třeba nemusí trávit tolik času s dětmi. Pro mě je naprosto nemožné někam jít přes týden odpoledne.

      Vymazat

Ještě pořád nekoušu ˇwˇ