pondělí 19. ledna 2015

ME!ME!ME! - slyšeli jste o tom?

 ~ předem chci upozornit na "nevhodný" obsah videí~
  Zdravím. Dnes pro vás mám konečně nějské zajímavé téma, na které se dá do nekonečna diskutovat... Nevím jestli se vám poštěstilo, ale před pár dny jsem našla na Seznamu zprávu o tom, že se další Indonésan zhroutil a umřel z důvodu přílišného hraní (3 dny non-stop) počítačových her. Neříkám, že hry zabíjí a vy byste měli utéct dřív, než vás chytí, chtěla bych ale na tuto problematiku mírně poukázat.

   V posledních dnech jsem si všimla videa, které se hojně šíří na internetu a tím je animovaný videoklip ME!ME!ME!, který byl prezentován na Japonském animatorexpu.
   Řekněme si to narovinu. Nejdřív jsme z toho videa byla znechucená a pak mě začalo děsit... Nic moc hlubšího mi k tomu videu prostě nešlo. Pak jsem se podívala na video YouTubers react, což mi ze začátku potvrdilo můj názor zaryté feministky, ale když se na to podíváte z jiného úhlu, zjistíte, že video je hluběí než jste si vůbec mysleli.

   Můj první pocit byl, že prostě z žen dělají prostě zadky a prsa, dats all. Nic hlubšího. To se sice nezměnilo, ale když se na to podíváte znova a zjistíte, co to video má reprezentovat, musím říct, že ve mě opravdu vyvolalo směs pocitů.
   Pokud bych to měla vzít tak kolem a dokola, tak hudbu to má k videu perfektní a animaci taky dokonale psycho, ale o to tu nejde. Tohle video má totiž upozornit na závislost na počítači. Ano, našli jste to tam? Ne? Já také nejprve ne, ale když se na to více zaměříte, dojde vám, jak jste byli slepí a nechali se odradit houpajícím se poprsím a zadkem... To video je tak hluboké, že než se dostanete k tomu, co vše má byjádřit, budete se muset na video podívat hned několikrát. A musím říct, že jako varování je to docela efektivní. Když vezmete v potaz, že spousta Japonců preferuje kreslené waifu nebo imaginární ve hře, dojde vám, že u nich je tento problém ještě aktuálnější. Tam totiž nejde jenom o hry, ale někteří prostě nežijí v realitě, ale ve 2D světě.
   Tak, žekněme, že to je z mé strany vše! Teď bych ráda věděla, jaký to na vás udělalo dojem? Vuděli jste to video už někde? Nebo o něm slyšeli? Co si o tom myslíte? Je vůbec možné že by to někoho přimělo se trošku změnit? Pokud vás napadne cokoliv, budu velmi ráda, pokud se o to podělíte :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ještě pořád nekoušu ˇwˇ